Punt de partida: la legislació
Al preàmbul de la LOE (2006) s'estableix l'objectiu de millorar la qualitat de l'ensenyament, el qual passa per la millora de la competència digital dels alumnes i professors. A més, a l'article 17 d'aquesta llei es fa referència a la necessitat d'aprendre a utilitzar la tecnologia de manera crítica, i a l'article 19 es parla de la transversalitat d'aquesta a l'ensenyament.
El pla TIC
Es tracta d'un projecte creat pel Ministeri d'Educació amb la col·laboració de les conselleries, amb la finalitat d'aconseguir la integració de les TIC als centres i la seua planificació a les programacions didàctiques. Les característiques del Pla TIC són les següents:
- Contindre objectius clars
- Estar contextualitzat
- Ser viable i flexible
- Estar consensuat
- Estar organitzat
Els elements del Pla TIC són els següents:
- Contextualització (referències a les senyes d'identitat del context: característiques socio-econòmiques dels alumnes, professorat, gestió dels recursos, característiques del centre...)
- Objectius generals (relacionats amb diferents àmbits: professorat, gestió dels recursos...)
- Estratègies per a l'elaboració, coordinació i difusió (creació d'una comisió de coordinació)
- Organització de les infraestructures i els recursos disponibles
- Tractament de la informació i competència digital en la programació d'aula
Tractament de la informació i competència digital
Es tracta de l'habilitat per a cercar, obtenir, processar i comunicar informació, obtenint coneixement. La finalitat és aprendre sobre les TIC, amb les TIC i de les TIC. La competència digital està conformada per tres aspectes:
- Coneixement (teòric, conèixer el què)
- Destresa (saber fer/utilitzar, conèixer el com)
- Actitud (crítica, manera d'actuar)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada