dimecres, 3 de febrer del 2016

TEMA 1: TIC i educació primària

Punt de partida: la legislació
Al preàmbul de la LOE (2006) s'estableix l'objectiu de millorar la qualitat de l'ensenyament, el qual passa per la millora de la competència digital dels alumnes i professors. A més, a l'article 17 d'aquesta llei es fa referència a la necessitat d'aprendre a utilitzar la tecnologia de manera crítica, i a l'article 19 es parla de la transversalitat d'aquesta a l'ensenyament.

El pla TIC
Es tracta d'un projecte creat pel Ministeri d'Educació amb la col·laboració de les conselleries, amb la finalitat d'aconseguir la integració de les TIC als centres i la seua planificació a les programacions didàctiques. Les característiques del Pla TIC són les següents:
  • Contindre objectius clars
  • Estar contextualitzat
  • Ser viable i flexible
  • Estar consensuat
  • Estar organitzat
Els elements del Pla TIC són els següents:
  • Contextualització (referències a les senyes d'identitat del context: característiques socio-econòmiques dels alumnes, professorat, gestió dels recursos, característiques del centre...)
  • Objectius generals (relacionats amb diferents àmbits: professorat, gestió dels recursos...)
  • Estratègies per a l'elaboració, coordinació i difusió (creació d'una comisió de coordinació)
  • Organització de les infraestructures i els recursos disponibles
  • Tractament de la informació i competència digital en la programació d'aula
Tractament de la informació i competència digital
Es tracta de l'habilitat per a cercar, obtenir, processar i comunicar informació, obtenint coneixement. La finalitat és aprendre sobre les TIC, amb les TIC i de les TIC. La competència digital està conformada per tres aspectes: 
  • Coneixement (teòric, conèixer el què)
  • Destresa (saber fer/utilitzar, conèixer el com)
  • Actitud (crítica, manera d'actuar)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada