1- Definició de webquest
- Una forma d'utilitzar didàcticament internet.
- Una activitat de recerca d'informació de forma guiada.
- L'activitat es centra en l'ús de la informació, anàlisi, síntesi més que en la recerca.
- Els alumnes treballen autònomament construint el coneixement.
- El docent orienta tot el procés.
2- Tipus de webquest
- Webquest a curt termini.
-És l'adquisió i integració del coneixement d'un determinat contingut d'una o diverses matèries.
-Es dissenya per a ser acabat d'un a tres periodes de classe ( una setmana o menys; 2 ó 3 sessions).
- Webquest a llarg termini
-Es dissenya per a realitzar-lo en més d'una setmana de classe (més de tres sessions).
-Implica major nombre de tasques; solen culminar amb la realització d'una presentació amb una eina informàtica.
- Altres tipus de webquest
-Miniquest: Més xicotetes que les webquest a curt termini. Hi ha un escenari, una tarea i un producte.
-Blogquest: Webquest que integra l'ús del blog
-Tubequest: Basada en el visionat de vídeos.
-Earthquest: Basada en viatges virtuals utilitzant google earth.
-Geoquest: Contextualitzada en un escenari geogràfic, amb utilització de mapes digitals.
3- Parts d'una webquest
- Introducció, que presenta el plantejament general de la webquest a tot el grup.
- Tasca, s'identifica amb l'objectiu final de la webquest, allò que ha d'elaborar-se a l'acabar la webquest.
- Procés, on s'indiquen les activitats i passos que han de realitzar-se i es presenten els recursos. En la webquest es crearà una pàgina on estiga el procés i s'explique molt breument un o dos objectius de cada activitat. Després es pot crear un enllaç a una altra pàgina on s'explique de manera detallada en què consisteix l'activitat.
- Avaluació, on s'indiquen els aspectes que es valoren i com es valoraran mitjançant una rúbrica. (A la columna esquerra: act 1, act 2, act 3 / a la fila superior: Mal, Bé, Regular / A les caselles centrals, què considerem que ha d'acomplir l'alumne en cada activitat per a tenir una calificació o una altra).
- Conclusió, on apareixen unes reflexions finals.
- Orientacions per al professor, on apareixen suggeriments per a utilitzar la webquest en classe.
- Bibliografia, no es obligatori, però sí que s'aconsella. Inclou els recursos que s'han consultat per a crear la webquest.
4- Exemples de webquest
- ¡Visita la granja!: http://www.edutic.ua.es/wq/index.php?id=1541
- Me visto: http://www.edutic.ua.es/wq/index.php?id=1516
- Navega por el espacio: http://www.edutic.ua.es/wq/index.php?id=1515
- Ole ole los colores: http://www.edutic.ua.es/wq/index.php?id=1500
- La evolución de los ordenadores: http://www.edutic.ua.es/wq/index.php?id=935
- Emigración en España: http://www.edutic.ua.es/wq/index.php?id=934
5- Definició de caça del tresor
- La caça del tresor són una sèrie de preguntes i una llista d'adreces o pàgines web de les quals poden extreure's o inferir-se les respostes.
- Existeix una pregunta final que serveix per a poder integrar tots els coneixements que s'han desenvolupat en els passos anteriors.
- Són una eina TIC excel·lent per a utilitzar-se en el saló de classes sota el principi que "primer és la metodologia i després la tecnologia".
- Presenta l'avantatge que aquesta metodologia es pot utilitzar sense internet per a això són necessàries revistes, periòdics i/o llibres.
6- Exemples de caça del tresor
- Reciclaje: http://www.aula21.net/cazas/cazasaula21/reciclaje.html
- ¿Qué sabes de los perfumes?: http://www.aula21.net/cazas/cazasaula21/perfumes.html
- Energía en las reacciones químicas: http://www.aula21.net/cazas/cazasaula21/quimicaza.html
- Paradojas y falacias: http://www.aula21.net/cazas/cazasaula21/paradoja.html
- La luz, una onda electromagnética: http://www.aula21.net/cazas/cazasaula21/la_luz.html
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada