divendres, 8 d’abril del 2016

Ampliació tema 8: idees per a posar en pràctica la nostra caça del tresor

Una vegada hem creat la nostra caça del tresor, cal dur-la a la pràctica educativa. En primer lloc ens hem de plantejar quin tipus d'agrupació volem, és a dir, si els alumnes treballaran en grups o de manera individual. D'altra banda, també cal decidir el lloc de resolució, es a dir, si l'activitat es realitzarà íntegrament a l'aula (més recomanat per als primers cursos, ja que permet al professor observar amb detall els problemes que poden sorgir, solucionar-los i fomentar hàbits de treball) o una part del treball serà per a casa (recomanat per a cursos més alts en què l'alumne té més autonomia). Si s'opta pel treball a casa de part de l'activitat, es poden utilitzar chats, foros i altres plataformes en que els alumnes puguen expresar els seus dubtes, idees...

En qualsevol cas, la correcció de l'activitat es pot fer en gran grup a l'aula. Algunes idees per a aquesta correcció poden ser:
  • Realitzar una pluja d'idees amb les aportacions i respostes de tots els alumnes.
  • Organitzar als alumnes en grups de 4 ó 5 per a que preparen una breu exposició amb les seues idees. Abans hauran de debatir i acordar el contingut d'aquesta exposició.
  • Exposar els resultats en murals i penjar-los a la classe, corredors, biblioteca...



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada