dilluns, 21 de març del 2016

Ampliació tema 7: Aplicació didàctica d'un blog

En aquesta ampliació de la teoria del tema 7 vaig a exposar una proposta didàctica en la que s'utilitza un blog d'aula com a mitjà d'aprenentatge per als alumnes. El projecte consisteix en la creació d'un blog per a l'àrea de música.

A l'àrea de música, la utilització d'un blog pot resultar molt útil, ja que permet publicar els continguts de teoria i exercicis que es treballen a classe per a que estiguen a disposició dels alumnes (fins ací resulta tan útil com a qualsevol altra assignatura). Però, a més a més, permet que el professor penge audios i videos de les cançons que es practiquen a classe (tant vocals i instrumentals com exercicis de moviment i dança).

Cal dir que, amb l'aprenentatge del llenguatge musical, un dels principals obstacles que es troben els alumnes és la necessitat d'un referent, ja que els primers passos es donen mitjançant la imitació. Açò dificulta la pràctica a casa, ja que sovint s'oblida el que s'ha fet a l'aula i quan els alumnes intenten cantar o tocar amb la flauta la cançò que s'ha practicat a l'aula es troben amb el dubte: "com feia? com sonava?". 

El que es pretén amb la creació del blog és que els alumnes sempre tinguen una mostra de les peces que s'estàn treballant a l'aula per a poder escoltar-les tantes vegades com vulguen, tocar junt amb els audios, comparar si sona igual quan ho interpreten ells sols... D'aquesta manera, es facilita la pràctica a casa i el desenvolupament de les habilitats interpretatives dels alumnes, al temps que s'afavoreix la seua motivació i es coneix de primera mà com funciona un blog.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada